LA CESTINA
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

COCINANDO LA CESTA: NABICES

3 participantes

Ir abajo

COCINANDO LA CESTA:  NABICES Empty COCINANDO LA CESTA: NABICES

Mensaje  Susana Lun Ene 25, 2010 1:29 pm

Almudena, les nabices son los grelos de mozos. Ye dicir, les fueyes tiernes del nabu son nabices, qu'entamen a ser grelos cuando echen los brotes de la flor. Esti cultivu ye mui xenerosu, cómense-y les primeres fueyes, cómense-y los brotes cuando quieren echar flor y tovía queda'l nabu pa lo último. Pueden cocinase de milenta maneres. Inclusive hai recetes orientales que les lleven, de fechu hai una gran polémica ente chinos y gallegos respective al orixe de les nabices, mui acalorada, na que nun pienso meteme porque hai que llevase bien colos vecinos, hasta'l puntu d'aceptar que Colón yera de Burela, si fae falta. Nabos, nabices y grelos son les tres señes d'identidá de la güerta galega, la tríada bendita dientro de la mesma plantina. Ye una verdura bastante amarga, asina que ye conveniente amestala con daqué que-y dea vidilla.
Lo clásico ye echales al pote, o facer sopa con elles, en plan berza. Hai milenta recetes de pote de Sotrondio, fabes con almexes y de caldu gallegu qu'usen nabices, anque n'esto les nabices van d'acompañantes pente trozos de puercu embutío, de pendiente d'oreya de gochu o con legumes y animalinos de la mar con concha. Puede tratase más o menos como una berza o una espinaca n'esi terrén, convién escaldala enantes d'echala pa la pota pa quitá-y l'amargor.

Pero yo, asina de sópitu, toi viéndoles metíes en filloas, y m'explico. Las filloas, por si dalguién nun lo controla, son una especie de tortos o frixuelos salaos. Pa cada llitru d'agua o caldu, más o menos lleven un cuartu abundante d'harina de maíz. L'asuntu ye amestalo y dexalo posar un ratín. D'usar agua, hai que poné-y un puquiñín de sal. Les nabices escáldense quitando los rabos más duros, escúrrense, píquense y échense pa dientro del preparáu d'harina. Pa freir filloas (igual que si fueren frixuelos) úsase polo normal tocín, pero una ye más de freir con aceite, n'esti casu ún que seya floxín y nun-y dea muncho sabor. Depués, trátoles como si fueren faxines mexicanes, dóbloles en cuatro en plan abanicu y méto-yos dientro lo mesmo que se metería nuna faxina o nuna kebab.
Gústenme muncho tamién como base de pastel tipu cabrachu, pero en llugar d'echá-y pescao, écho-y zanahories, espárragos o nabices, depende de si lu quiero naranxa, blancu o verde. Por comer, téngoles comido hasta en tortilla.
Tamién queden mui riques n'ensalada a la griega, con frutes y aliños de yogur, que ya digo qu'amarguen bastante, en empanaes, en salses de quesu pa echá-yos a la pasta, nuna tosta pente un pistu... Cuando hai superhabit tamién pueden ponese en conserva. Como les espinaques, admiten la conxelación mui bien.
Tengo que dexalo equí, toi a piques de deshidratame por salivación, contá-yme qué preparación vos llama más l'apetitu y pongo la receta con detalles...

Susana
Admin

Mensajes : 398
Fecha de inscripción : 09/01/2010

Volver arriba Ir abajo

COCINANDO LA CESTA:  NABICES Empty Re: COCINANDO LA CESTA: NABICES

Mensaje  Xuan Mar Ene 26, 2010 1:09 am

Llámame muncho la atención la hestoria esa de les filloes con nabices...
Xuan
Xuan
Admin

Mensajes : 657
Fecha de inscripción : 06/01/2010

https://lacestina.forosactivos.net

Volver arriba Ir abajo

COCINANDO LA CESTA:  NABICES Empty RECETA FILLOAS CON NABIZAS Y AMIGOS

Mensaje  Susana Miér Feb 03, 2010 8:46 pm

ehí va la receta de filloas con nabizas
1 llitru d'agua o meyor caldu de lo que vos preste
3 huevos batíos
300 grs. d'harina (yo uso de maíz, pero tamién pede ser de trigu en mayor cantidá, como 500 grs., al gustu)
pelín d'aceite d'oliva
sal, si se usa agua
les nabices

Améstase'l llitru de lo que seya cola harina, bien disuelto, y si hai tiempu déxase reposar unos veinte minutines p'abrir l'harina, que n'esti casu ye lo xusto pa cocer les nabices con un pelín de sal y picales pequeñines. Ye importante escurrir bien les nabices pa que nun gane muncho agua la mestura. Axúntense les nabices col preparáu d'harina, y remátase l'amoado de las filloas echándo-y pa dientro los güevos batíos. Yo eché-y tamién un pelín de pimienta negra, p'alegrales.
Pa freíles yo uso una sartén mediana y aceite d'oliva, anque lo más habitual ye usar un cachu de tocín y untar la sartén con él pincháu nun teneor. Aceite échase lo xusto pa moyar un pelín la sartén. D'equí p'alantre, trátase igual que si fora un frixuelu. Échase na sartén caliente un cazu del caldu, y vuelta y vuelta. Lo que-y pongáis dientro ya ye cosa de cada ún. Una filloa sóla ponse triste, ye un detalle poné-y colegues. A ver si puedo poner les fotos.

La filloa
https://2img.net/r/ihimizer/img717/7216/imagen002x.jpg

La filloa col so habibi Falafel, madame Salsa de yogur y míster Aliñu de pimientinos
https://2img.net/r/ihimizer/img717/9463/imagen003c.jpg

La filloa berrando meriéndame
https://2img.net/r/ihimizer/img717/1386/imagen004s.jpg

Susana
Admin

Mensajes : 398
Fecha de inscripción : 09/01/2010

Volver arriba Ir abajo

COCINANDO LA CESTA:  NABICES Empty Re: COCINANDO LA CESTA: NABICES

Mensaje  Almudena Mar Feb 09, 2010 3:34 pm

A mi ocurrióseme que si se podín facer filloas tamién podíen quedar bien los tortos, y dichu y fechu, alcordándome de como mio güela facía les tortes de maiz.....manes a la obra cambiando algunes cosuques, redondos redondos lo que se dice redondos nun quedaren pero lo mismu que con las filloas, la fariña (añadí un pelín de trigo pa que ligaren millor), agua, sal y les nabices picaines (cocíes claro), puse unos cachinos piqiñinos piquiñinos de tocín que pillé po la nevera y luego en vez de la chapa, a freilos.......sorpresa! taben riquísimos, sabien a espinaques, vamos que si nun dexo de freir, apáñenme
COCINANDO LA CESTA:  NABICES Cimg4557w
Redonda, lo que se diz redonda.......

Taba yo pensando que provando provando a lo millor vamos a tener que pedir una cesta sólo de nabices, porque vaya xuegu que tan dando........y pa la pobre coliflor na de na
Ya toi temblando col siguiente enviu!!!!


Última edición por Almudena el Miér Feb 10, 2010 2:32 pm, editado 2 veces
Almudena
Almudena

Mensajes : 177
Fecha de inscripción : 09/01/2010

Volver arriba Ir abajo

COCINANDO LA CESTA:  NABICES Empty Re: COCINANDO LA CESTA: NABICES

Mensaje  Xuan Miér Feb 10, 2010 12:29 am

Nel mi casu, dempués d'echar hores na cocina y facer masa como pa una boda, acabé faciendo un puntu mediu pente frixuelos y tortos. Aunque yera esa la mi idega d'entamu, la de facer más bien una especie de tortites, me costó un triunfu, y acabé echndo un poco de fariña de trigu pa acabar de ligalu.

Pero nun pierdo la esperanza, y teo previstu retomar la receta. En cuantes me salga una cosuca más presentable, faigo fotos y les cuelgo.
Xuan
Xuan
Admin

Mensajes : 657
Fecha de inscripción : 06/01/2010

https://lacestina.forosactivos.net

Volver arriba Ir abajo

COCINANDO LA CESTA:  NABICES Empty Re: COCINANDO LA CESTA: NABICES

Mensaje  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Volver arriba Ir abajo

Volver arriba

- Temas similares

 
Permisos de este foro:
No puedes responder a temas en este foro.